måndag 11 maj 2009

Mina underbara hästar....

Att vi har fyra hästar nu är ju en slump...... kan man nog säga.... vi hade ju tre stycken förra hösten ,men fick ju ta bort Fame som var gammal och sjuk... Så över vintern har vi haft två st Telle och Isadora.... så började jag leta efter en tredje och ja, då hittade jag Vanessa
"Nessa" som jag föll för ... hon är ett resligt och lugnt sto...kolsvart nästan lite vitt på ett bakben och lite på ett fram ...men mulen är svart... hon har haft minst åtta föl...
Men så plötsligt så fick jag veta att Millis var till salu... henne hade jag ägt ett par år och var väldigt fäst vid henne... jag fick helt enkelt köpa tillbaka henne...fanns inget annat att göra... ville inte att hon skulle vandrar runt mera..
Vanessa .... ståtlig och cool...
Isadora är ju en gullegris.... mycket kelig och den yngsta av alla hästar... otroligt vacker och har en enorm utstrålnig... vill ingen något illa ...lite tittig för att jag skall känna mej lugn att rida henne... men jag har en medryttare som gillar henne jätte mycket... hoppas att jag skall få det självförtroendet att jag kan rida henne utan rädsla...
Här är alla fyra och längst till höger gamle Tellen 28 år han är den borne gentlemannen i stogänget... en härlig lite häst... mycket charmig....
Posted by Picasa

1 kommentar:

Vivi sa...

Vilken mysig bild! Dom ser ut att höra ihop alla fyra.
Kraaam