tisdag 28 december 2010

Vinterlek.....

Min käre man har barnasinnet kvar...och det är ju bra....eftersom jag är ganska barnslig jag med..... och nu är det vinterlek som gäller.... att dra över "vidderna" med en snöskooter....ja det är härligt det.... fast kallt....-10 grader nu så han kom in precis och ville ha ett fårskinn att sitta på.... så det var bara att plocka fram ett gammalt skinn...jag fick ett så underbart fint skinn....från ett långhårigt får, i julklapp, av mina döttrar.....det fick stanna inne ....fast det var ju lockande, tyckte Andersson.....
Så nu dånar det ute ....runt ägaorna...bort till grannar och hyresgäster....på snabbvisit.... fast man får nog säga att det inte bara är för lek utan även en bra sak att ta sig fram med när det är sånt väglag som nu....
Dessa bilder tog jag igår när det var ett förtrollande ljus.... lite dimma och så tittade solen fram ...man riktigt kände att det hade vänt....
hade tänkt att åka och rida i går...men det var så kallt...
Nu får ni ha det gott därute...snart har vi ett nytt spännande år på gång....
Kram Maud
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta skotern till jobbet Maud! :)
Tycker det låter som en riktigt rolig leksak, blev nästan lite avis..

Kram Sylwia

Maud sa...

Kanske vore nåt...då kankse man kan få parkering tisdagar och torsdagar när det är lemmeltåg till Gengåvan...