torsdag 7 juli 2011

Betesputs....

Idag var bromsar och blinningar helt galna....de stackars hästarna hade fullt jobb att hålla sig undan...trots ansiktsmasker... och insektsmedel...det var så klabbigt och eländigt...... och Sugar hade en eländig broms på sig när vi var i rundkorallen och det blev mycket galopp kan jag säga....jag lyckades inte fånga den...tyvärr.....

Anders kom med Johnny Hjort och betesputsade....det blev fint när det som är avslaget torkar brukar hästarna tugga i sej det....

Uppe inne ibland träden i dungen finner hästarna lite kugn och ro från insekterna... så hjälper man varandra med att vifta på svansarna....

Här kommer Millis och Isadora i fullfart undan bromsarna.... så kommer de til mej ....jag kan ju ha "cockies" med mej;)
I dag , mitt i semestern längtade jag efter höst och högluft,inga insekter som krånglar till tillvaron för oss... och jag vet att så blir det nog säkert....men nu är det sommar och visst är det gott!!!
I kväll har jag en halv Tilda liggade på golvet... min lilla hund har blivit klippt och hon har blivit så liten..skall försöka att putsa till henne med klippmaskinen... Bilder kanske kommer....
Ha det gott därute!
Kram!
Posted by Picasa

1 kommentar:

Viola sa...

Tack för goa hälsningen, kan tro att det inte är lätt att vara häst denna sommar, vet inte hur många bromsar jag slår ihjäl varje dag i butiken, måste vara ett insektsår, hoppas du har en skön söndag, kram