lördag 23 januari 2010

Funderar mera....

Mera funderingar ...fram och tillbaka hit och dit...
Tradera till exempelPosted by Picasasom ju är smidigt och bra på många sätt...men som i alla fall sätter i gång mej till att vilja ha och bjuder ,bjuder över och man vill verkligen vinna.
Jag har fått tag på mycket fint... mycket som jag är glad för men vid eftertanke... en period var jag fast... dock inte längre tack o lov...
Men just att man vill ha ... vill göra så fin ...ha så mycket ...blev ett gift....
Loppisfenomenet likaså... man kan fastna och man köper...visserligen ofta till fynd pris....
Kanske är det bara jag som känner som om det tar tag i mej att man liksom blir fast....
Eller vad beror det på ...??? Jag blir mörkrädd i bland ...över mej själv...
Sen känner jag att vissa loppisar... second hand känns bra att gå till ...Erikshjälpen och andrar organisationer som använder vinsten till hjälparbete ....det känns bra ... då är köpandet lite mera än just att köpa...det är posistivt och bra... och jag får dekorera mitt hem eller torp ...
Hur som helst julen är ute ... jag har jobbat två nätter och nu blir det lite bokföring...
I morgon blir det en sväng till Josefins Klorofyllbod... lite nya blommor...tulpaner,pärlhyacinter ...ja vi får se vad det finns..... så skall jag till en kompis som har haft lite reakläder från Friendtex hos sej under min semester... får se om affärerna gått bra...
Måste färga håret också .... nu ... förstår inte att det gråa kommer så fort.... jag har nog funderat för mycket;))
Ha det gott där ute... skönt att ha fått lufta sina tankar... det känns bättre nu;))

1 kommentar:

Elzie sa...

Jodu, jag har också de där funderingarna emellanåt. Inte för att jag har handlat så väldigt mycket, men just att man samlar på sig så till blir det fullt överallt. Speciellt om man bor i ett litet hus som vi gör. Men man är ju lite ekorre också och vill inte göra sig av med saker.
Jag hoppas verkligen att du inte slutar blogga för jag tycker så mycket om din blogg. Just för att det står lite allt möjligt här.

Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie