fredag 22 januari 2010

Funderingar....

Ibland kommer man i ett tillstånd av funderingar... funderar än på det ena ibland på det andra... man blir "fúndersam"....

Frågan är ju vad man funderar på ....jo det är ...vad man skall prioritera ... hur skall man använda sin tid och sina pengar... vad är vettigt... ibland dras man med i en karusell och det bara snurrar på.. man blir yr...

Vad är viktigt... vilka är de behov man har ... ?

Så dimper det ner tre magasin i brevlådan,Lantliv,Vakre hjem och Jeanne darc living... och så ser man att nu finns det nya grejer nu skall vi blanda in ljusa pasteller ,mörkt rustikt och korg och sånt.. underbart jättefint...verkligen.jag har ju haft mycket av den blandningen just för att jag tycker om det... gammalt och nytt... lite lagat ...lite bytt...

Ändå kan jag bli alldeles matt av att se allt ...alla saker som är samlade som om vi vore myror och bygger en myrstack... släpar och bär och ställer upp i fina stilleben.. tar vackra bilder och lägger ut på bloggen... så ser man de drabbade på Haiti ... det snurrar i mitt huvud... tänk vad pengar man lägger ned på saker...

Jag njuter av vackra saker och vackra bilder och del bloggar är ju helt ljuvliga med sina underbara bilder....hoppas att ni fortsätter med det... jag kommer troligen att fortsätta att ta bilder av det jag tycker är vacker jag också... och lägga ut på min blogg... säkerligen... men jag funderar bland på vad man håller på med... allvarligt ... jag gör det....

Visst har det ett värde att blogga...nya bekantskaper...men det finns lite olika skikt i bloggvärlden... det funderar jag också på... en del bloggare har man lite mera kontakt med man tittar in till varandra och skriver några rader och får ofta en hälsning åter.... men andra bloggare som jag besökt och skrivit en rad... kikar aldrig in ...jag kanske det men ... någon hälsning blir det sällan. Jag kan ha missat någon ibland också ...det är ju inte omöjligt, men det är ju inte så många som skriver i min blogg.... funderar på det också...
Ibland funderar jag på att sluta blogga .... just för jag inte är helt säker på varför jag bloggar.... jag började ju när jag köpte mitt lilla sommarhus... men livet är ju mer än sommarhus... iallafall på vintern....
Ja det finns mycket mera som jag funderar på ... kanske återkommer jag med flera funderingar...
Ha det gott där ute... Posted by Picasa

3 kommentarer:

Viola sa...

Låter som ni har haft det helt underbart, på denna plats har vi tillbringat många semestrar...vilken vitamininjektion ni fått, vad är det du går och funderar på...kramen

Vivi sa...

Är det charmtrollet du funderar på??

Vivi sa...

Visst är det viktigt att vi har vackra saker att vila ögonen på men det som verkligen har betydelse i människors liv är våra relationer. Att kunna ta vara på varandra får inte bara vara ord. Och det är ju inte säkert att vi finns kvar imorgon så det gäller att leva idag. Låter kanske som en klycha men det är vekligen sant. Så visst är det viktigt att stanna upp ibland och fundera på vad man håller på med..........