måndag 19 juli 2010

Röda rummet...

Det sk Röda rummet , har fått sitt namn eftersom det har en vinröd heltäckningsmatta.... kanske borde vi ta bort den...det får bli en senare fråga..nu är den där och i detta rum har jag haft mina kläder från Friendtex... det var varit Millis lilla gårdsbod.... nu är det Röda rummet igen... när jag sålde torpet ,lastade vi in en massa möbler och saker där och nu har jag börjat att fixa till det och få lite ordning...försöka att få ordning...
En provdocka har få klä sig i min gamla festklänning från milleniumsfesten... jag har som mål att komma i den och att den skall kännas ledig att bära... jag kommer i den nu efter -12-13 kg ,några kilo till och det blir perfekt....
Har ju varit med i Xtravaganza sedan slutet av april och har gått ner bra... härligt...
De gamla underkläderna har fått en ny plats på väggen vi kakelugnen och dörren...de pryder sin plats..ett par vackra linnen och ett par underbyxor.... så ett vackert serveringsförkläde har fått ta plats där också...

I den fasta inbyggda bokhyllan har resväskan och ett par hattaskar hittat sin plats och på hyllan ovanför har jag min samling av tillbringare..

Hattaskarna är riktigt gamla....den svarta har tillhört min mamma och funnits i hela mitt liv...den grå är från en granne till oss....den har en höghatt inut...den svarta hatten till höger är köpt hos en modist i Lidköping....


En säng har vi i rummet och den har flyttad och jag skall visa senare vad som står där sängen stod förut...på väggen hänger en gammal tavla med den heliga madonnan och Jesus barnet...ser väldigt gammal ut...hittade den på loppis förra året... Det är fortfarande en del som skall flyttas på men jag tänkte att ni kunde få en liten titt....
Nu är det dags att krypa till kojs... ja egentligen är det i senaste laget...
På morgonen skall hovslagaren komma och sko Acke... ha skall få nya fina skor... de han har är så hala och luriga...det är travskor ,tunna och hala och det blir nog bättre att få vanliga skor... hoppas att han uppskattar det...han är lite svår att ta i hagen ibland.. han vill lattja med mej...men jag ska ha morötter med ...det kan göra det hela lite lättare....
Ibland bryr han sig inte alls och då går det bra att sätta på grimma och bara leda iväg honom... hoppas att det är en sån dag ....
Ha det gott därute....
Posted by Picasa

Inga kommentarer: