fredag 23 juli 2010

Vakat ut...

Då har jag jobbat i två nätter.... dags att kliva upp och in i verkligheten igen... idag fyller mina yngsta barn 21 år...ja de är två stycken...så det är inte konstigt att man blir "gammal"... så fest ska det bli framåt kvällen...Grattis!Grattis!
Det blir nog i inte kaffe i de vackra kopparna på bilden,som jag förresten köpt av Violan .... men kaffe och tårta skall de bli... Emelie och Lina gick den linjen i gymnasiet ...så de är bagare och har ju även god vana att fixa fina tårtor... visserligen går de förskolelärarlinjen nu,men man ha god nytta av saker som att baka för övrigt också....
I morgon skall jag åka på bakluckeloppis...som säljare... har så otroligt mycket saker som jag skulle behöva bli av med...väldigt mycket ljudböcker och mycket annat... så nu gäller det att prissätta och få ordning på det...
Den är på Hertig Johans Torg i Skövde 10-14... spännande...
Så nu vet jag vad jag har att göra i kväll efter kalaset.... men det skall väl gå bra...får be min käre make om lite hjälp...
man får ju så mycket grejer över om man skall göra om något ...som när vi gjorde om köket... ja då blev det en hel del porslin över och det finns prydnadssaker som jag har tröttnat på,men kanske någon annan kan finna glädje i ...
Jag var ute och plockade blommor i dikeskanten...och även i hästhagen,vid sommarbetet... jag hittade till och med en kaprifol där..
och mycket annat vackert....vilken färgprakt...
Nu får ni ha det gott därute....
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Eva sa...

Hej! Jag är också ledig hela helgen. SKÖNT! Spännande med loppisen, jag kanske kommer och tittar men utan egen försäljning.
Lycka till!!!

Lisas torp sa...

Grattis till döttrarna! TVÅ dessutom och bagare! Vilka fynd du fick!!!

Kaffekopparna är verkligen jättesöta, har också sneglat på dem hos Violan!

Vilken härlig sommarbukett du bjuder oss på! Underbar!
Ja, bakluckeloppis skulle jag verkligen också behöva ha! Har massor av prylar som jag aldrig använder! Lycka till!
TACK för din goa kommentar hos mej!
Kram
Lisa

Birgitta sa...

Vilka underbara kaffekoppar och med gott kaffebröd och tårta till, vilket härligt kalas, bra med döttrar som kan baka!

Hoppas det blir bra försäljning på ditt loppis, visst har man i förråden mycket som skulle kunna säljas.

Buketten är så vacker, tänk vad det finns bara man går efter en dikesren, och du har komponerat den så fint.

Ha det gott, kramar, Birgitta.

Viola sa...

Vilken ljuvlig bukett, kommer att pryda kalasbordet och vad roligt att du får användning utav de vackra kopparna, ha det så trevligt, kramen