fredag 13 maj 2011

Sugar hos hovslagaren och så fina föl....


Så får det bli helt enkelt ....en ny rubrik på bloggen....mer aktuell, mer reell och jordnära....för det är just vad vårt liv är...så det får bli "Levande livet" om hur vi lever vårt liv ....på landet...med hästar och hundar...... marken som odlas....skördar som skördas....och avkopplande flygturer.............så idag var det så här att.....
Sugar träffade Hovslagare Hans Wittborn på Hawkhill.... hon fixades till så fint och blev varmskodd fram...hon skoddes inte bak ...för snart skall hon till Hawkhills "Big" en ljuvlig hingst..... och förhoppningsvis bli dräktigt.....

....
Visst är hon söt?.... hon var jätteduktig och det var ju lite läskigt med röken när Hans tryckte skon på hoven för att passa till den.... men det gick fint.... och va fin hon blev;)

Här en liten bild på Dunis lille gosse....en ljuvlig liten hingst....som bara är så fin-just perfect skulle man kunna säga....

Ytterligare en söt liten hingst... helt ljuvliga allihop fler bilder kommer.....
Tänkte att jag skulle visat en bild på Big också .... men det få bli senare....
Nu får ni ha det gott därute....
Kram Maud
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Livsresande sa...

Hej Maud! Så glad jag blev över ditt besök! Så länge sen jag bloggade flitigt - och läste! Jag får ta mig tid och läsa igen mig känner jag. Så härlig titel - så ljuvligt med fina föl och så spännande med Sugar... ser fram emot att höra mer!
Kram
Marie

Elzie sa...

Jag trodde först att jag kommit fel, haha. Kul med nytt namn på bloggen.
Härliga hästar ni har. Som sagt, jag är väl ingen vän av häst precis, men vackra tycker jag dom är. Fast dom är väl stora...!
Hoppas du får en skön vecka.
Kram Elzie