lördag 11 oktober 2008

Gräddvitt...antikvitt...vitt...kritvitt........ nyanser av vitt....

Jag har varit i Hagared i dag ...målade grundade och började sedan måla gräddvitt i stora rummet...Jag är fundersam...blev det för gult.....tog inget kort för det hade börjat skymma när jag skulle åka hem...men jag tror att jag kommer att ångra mej om jag fortsätter med den gräddvita nyansen....
Det får bli antikvitt i rummet. Jag tog ju den nyansen i sovrummet ....Gräddvitt blir nog bra på utedasset...där är också träpanel och jag har tänkt att måla där...och i gäststugan där kanske jag kan ha gräddvitt...där är också träpanel.Men i stugan får det nog bli antikvitt...känns nog bäst så...Ja så får det bli får ju måla om en del då men "such is life" eller som man säger i Espana "así es la vida".....

Inga kommentarer: