lördag 5 september 2009

Lördag...ledig ...

Lördag och ledig....inte helt självklart i mitt jobb... man ringde till mej igår och undrade om jag ville jobba extra... men efter en period men mycket jobb så var det inte riktigt läge... jag slapp.....Har tänkt att ta mej till loppis/second hand på väg till torpet... skall leta lite tyg för att klä om några stolsdynor....stolarna skall jag måla med vit grundfärg... det blir nog inte så mycket gjort i torpet idag,men lite tillsyn och så skall jag lämna en del och hämta en del saker som jag skal ha i det rum jag nu håller på att fixa med....
Det är ett rum som har en underbar vit tapet och en mörkröd/vinröd sammetsmjuk heltäckningsmatta....den har legat här jättelänge... rummet har inte varit använt så mycket ...den har en vacker kakelugn och jag har haft det som tillfälligt övernattningsrum för ....jag skall göra om lite där nu så det kommer ni nog att få följa... en gammal tramporgel skall plockas ut....Någon som är intresserad? Skall lägga ut en bild senare...
Nu får jag önska en bra dag....bilderna från Josefins Klorofyllbod ....det kommer att komma in mera härliga saker framöver... och olika slags inspirationskvällar...
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Vivi sa...

Hoppas att allt var bra i Torpet. Här i Umeå är allt bara bra, jag bara njuter av samvaron med änglarna.
Kraaam

Butik Östergården sa...

Det var väl skönt att du slapp jobba i helgen.
Vad du är kreativ, det blir säkert fint när du har målat. Jag vet inte hur många projekt jag har som jag skulle måla, men jag fattar inte hur och när jag skall hinna med det.

Ska ni också börja med inspirationskväller det var ju kul. Det verkar vara i ropet.

Önskar dig en härlig höstig helg!

Kram Helen