söndag 20 september 2009

Söndagstankar....

Nu har jag vakat ut och normalt ...på ett jobb med ett normalt schema, skulle man varit ledig i morgon och haft en återhämtningsperiod,men inte här.... jobbar igen i morgon kväll till 23...sedan en dag tur 8-17 och onsdag är det kväll igen och sedan blir det två nätter igen...visst låter det hälsosamt för en kvinna i 55års åldern... Jag fattar inte att det får va så...plus att vi helst skall ta extrapass för att bemanna upp pga influensan och det ökade antal telefonsamtal angående den...
Jag har jobbat natt sedan 87-04 och då ständig natt ... inte detta hattande med dag och natt och kväll huller om buller... Man lägger ett schema som är ganska ok ,men sedan skall man anpassa och justera för att få VERKSAMHETEN att fungera ...och då blir schemat omänskligt.... riktigt dåligt för kroppen...
Min förhoppning är att kunna minska arbetstiden...minska den procentuellt och göra något annat.. har ju startat min enskilda firma och börjat sälja kläder... har ju även tänk att kunna sälja andra saker och så det blir en liten butik på landet... hur det går ...ja det är det ingen som vet...prova kan man ju ialla fall...
Lite fler bilder från min lilla butik ... ser väl inte ut som det ..men det skall fungera som det... på andra sidan rummet finns kläderna och jag skall se om jag kan hitta en vikskärm som kan avdela till en provhytt....
Bjuder man in ett litet gäng är det tänk att man skall kunna få etn kopp kaffe under tiden och en liten mandelskorpa... eller nåt annat gott...
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Cc sa...

Det låter tufft, jag skulle nog inte klara av det. En stor ros till dig som orkar. Så ljuvliga bilder du visar. Hoppas att din nya firma skall fungera så du slipper hatta så där. Kram

Vivi sa...

Aj,aj,aj den där arbetstiden är inge bra för tanter......
Hoppas att du får snurr på din affär .......
Kraaam

Butik Östergården sa...

Hej
Det där låter inte bra! Det kan inte vara hälsosamt att jobba på det viset. Hoppas verkligen du får snurr på dina idéer om butik och klädförsäljning. Våga satsa bara. Mång vågar inte satsa fullt ut och då går det oftast inte. Det är i allafall min uppfattning.
Behöver du folk för att kolla in dina kläder! Ring mig så kommer jag med ett gäng tjejer.
Ta det lungt!
Kram Helen

Lilla Rummet sa...

Hej Maud! Det var ett tufft schema, inte alls bra för kroppen. Jag får hålla tummarna att du får snurr på affärerna och bara kan egna dig åt det istället. Jättefint rum du gjort i ordning.
Kramiz Britt

Viola sa...

Du ...dom där arbetstiderna låter inte mänskliga..hoppas du får snurr på dina drömmar...så klart du ska pröva...:) så är man tillbaka igen då...fattigare men frískförklarad, ha en bra kväll, KRAM

Elsa och Helena sa...

Hej!Önskar Dig lycka till med din nya butik. Att arbeta som sköterska är slitsamt, jag vet. Ständig press att hinna med allt och att inte göra fel. Det du ska göra nu låter allt bra mycket roligare.

Kram Helena