fredag 21 augusti 2009

Ett bildsvep från sommarhuset....

Höstflox på andra sidan rutan....
Skyffel och borste på plats... fast inget kaffekalas i dag...

Det fina kakfatet och ljusstakarna....

Mina fina ljusstakar och det underbara ljusmanchetterna som jag köpt av Ninni, mormor elsie,
de är jättefina och passar så bra...


Rottinghjärta i ett rottinghjärta ...

En underbar Madonna flyttade in till mitt sommarhus idag... hon är så vacker...

Rosenkransen hänger bakom henne....

Ljuslykta och en vas i pressglas bredvid....


Visst är det vackert och fridfullt att titta på henne....


Det var en snabbvisit i sommarhuset idag ,,,,hann i alla fall att måla väggarna i gästhuset och så målade jag en liten bokhylla första gången...antikvit....skall ju målas igen och shabbas ....
det var lite regnigt och så men ändå mysigt att vara där..... efter att jag målat möblerna, blir det nog utedasset som får målas antikvit... det behöver bli ljusare....satte dit en zinkhink idag....fyllde den med toaströ... bra att ha, ibland....

Inga kommentarer: