lördag 15 augusti 2009

Loppis fynd.....

En fin gammal tvättkorg ... bra till mycke....lägga lakan o plädar i eller som rekvisita i skyltningen hos Josefin...

Detta skall bli min hovslagarlåda... skall målas och scabbas ...franskgrön nyans.... målar svart först och sedan denna gröna nyans... det blir ett prov för kommande skåpsmålning... just för att se hur den nyansen blir...

En liten resväska...så mysig... skall bli en present....

En kakform... en tillbringare,,, ett fint set borste och skyffel för smulorna på bordet... de fina kafferepen med rosenkoppar ,kan ju ge lite smulor på bordet... mycket praktiskt... dessa saker skall jag ha i sommarhuset...tror jag ialla fall....



Kakformen ...riktigt fynd...



Borste och skyffelsetet var också billigt...i bra skick..



Denna vackra tillbringare fick jag till ett bra pris....


På tal om fynd I min "till salu"-blogg Örongodis och annat... finns nya ljudböcker utlagt...nytt pris.... 50 kr per bok....+ frakt...


Posted by Picasa

1 kommentar:

Viola sa...

Hejsan, du fortsätter att fynda du...och detta rejält..du kom ju över en hel del fint men det som jag föll för var kakformen, så vacker i vitt..ha en skön söndag, hoppas du är ledig nu..kram